Radek Válek – cesty, lidé, krajina
  • Úvod
  • Blog
  • Portfolio
  • Knížka POSEL
  • Výstavy
    • Aktuálně: TATRA – 125 let
    • BWORKS (archív)
    • PostMix (archív)
    • Mexiko: Široko, daleko (archív)
    • Kodaň (archív)
  • Tatry 813 v různých variantách
  • Tatra 12 z roku 1925
  • Skvěle zrestaurované Tatry 111
  • Tatra 815 GTC
  • Tatra Ecorra Sport V8
  • Tatra Jamal EVO IV
  • Motorové saně Tatra V 855
  • Tatry 805 dvojice Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund
  • Tatra 97
  • Poválečná Tatra 87
  • Tatra 600 kabriolet
  • Pocta Karlu Lopraisovi
Portfolio, Výstavy

TATRA: 125 let

Výstava v tradičním prostoru minigalerie hospůdky Za větrem v Nymburce představuje velmi stručný průřez zajímavými modely osobních i nákladních vozů značky Tatra za více než 125 let její historie. Vůbec nemá ambice historii mapovat, k tomu slouží dvě kopřivnická muzea, ve kterých snímky vznikly.


Leckdo zná z vojny, někteří z práce…
Tatry 813 v různých variantách, první kus vyroben v roce 1967.

Závodní dvouválec určený nejen pro vyhlášenou sicilskou soutěž Targa Florio.
Tatra 12 z roku 1925.

Poválečné náklaďáky s madridskou registrační značkou.
Skvěle zrestaurované Tatry 111.

Pozapomenutý projekt Tatra kolem světa z let 1987 – 1990.
Tatra 815 GTC s odvážnou nástavbou z Vagonky Studénka.

Nejrychlejší český vůz postavený na základě sériové Tatry 700.
Tatra Ecorra Sport V8 z roku 1997.

Okruhový speciál s dvanáctilitrovým netatrováckým motorem.
Tatra (163) Jamal EVO IV rok 2003.

Těžko uvěřitelné, ale také výrobek Tatry. Prototyp z roku 1942.
Motorové saně Tatra V 855 s karoserií vycházející z vozu T87.

Expediční speciály dvojice Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund z výpravy do Asie a Oceánie v letech 1959 – 1964.
Vylepšené náklaďáky Tatra 805.

Slabší alternativa k věhlasné Tatře 87 s chudší výbavou a slabším motorem. Předloha pro VW Brouk.
Tatra 97 z roku 1937.

Vůz vyšší třídy s motorem o objemu 2.9l a výkonem 85 koňských sil. Maximální rychlost 160km/h.
Poválečná Tatra 87.

Elegantní kabriolet s pohnutou historií. Dar Čs. Automobilového průmyslu Stalinovi.
Tatra 600 kabriolet s karoserií Sodomka.

Pocta Karlu Lopraisovi „Monsieur Dakar“.
Vítězná Tatra 4×4 (Loprais, Stachura, Mück) spolu s šestikolovým Dakarským speciálem.

KONTAKT
PARTNEŘI A SPOLUPRÁCE
ISNET.CZ - ICT management
HELIS s.r.o.
Hospoda "Za větrem" Nymburk
Jan Bělohradský - hodinový manžel
PRÁVNÍ INFORMACE

Grafický a textový obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem a nesmí být bez písemného souhlasu autora kopírován, šířen, zpřístupňován třetím subjektům ani jinak využíván ke komerčním ani nekomerčním účelům.

NÁSTROJE

Prohlížeč webkamer ČHMU

Kdo jsem

ja@radekvalek.cz

Narozen 3.7.1972 v Nymburce jako jedno z Husákových dětí, trvalé bydliště nyní tamtéž, ženatý, dvě děti.

Šťastné dětství zejména díky rodičům. Jejich nadšení pro pravidelné víkendové mizení z města zaselo semínko pro pozdější cesty. O víkendech chaty v Horním Podluží a Strážném. Od 8 let sjezdové lyžování v barvách TJ Lokomotiva Nymburk.

Od 14 let denně dojíždění do školy. Začalo nekonečné (asi) celoživotní přesouvání tam a zpět za školou a později prací. Denně „on the road“:-)

V 18 letech těsně po sametové revoluci přijat na FSI ČVUT v Praze. Hlavní město spolu s divokými 90. lety raného kapitalismu východoevropského ražení zanechává na hochovi z maloměsta své stopy. Úspěšnější spolužáci nosí fialová saka a bílé ponožky a začínají podnikat.

Ve 23 letech uprostřed studií odjezd do Kanady, cesta stopem z Montrealu přes kontinent do Calgary a dál na západní pobřeží. Později do hor Kalifornie, práce v kolektivu dobrodruhů různých národností a barev pleti, které spojovalo chybějící pracovní povolení.

V zimě 1996 měsíční cesta po severním Mexiku. Fascinace zemí, kde na první pohled nefunguje téměř nic a všichni jsou v klidu. První „reportážní“ používání foťáku, tehdy ještě v době filmové.

V roce 1998 po 8 letech pětiletého studia promován strojním inženýrem v oboru ekonomika a řízení podniku.

Téhož roku opět zimní měsíc v Mexiku a Guatemale. V dalších letech měsíce v Jižní Americe, později ve Švédsku, v Maroku, v Turecku a několikrát opakovaně v Mexiku, Guatemale, Belize a Hondurasu. Foťák už pokaždé s sebou.

Šťastná současnost zejména díky nejbližším a partě kamarádů, na které se dá nejen na kole spolehnout.